سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 15
کل بازدید : 109877
کل یادداشتها ها : 34
خبر مایه


هو

توحید یعنی هر چیزیی را سرجای خودش درست دیدن.

 توحید محض

توحید یعنی هر چیزیی را سرجای خودش درست دیدن.

 

و هدف از خلقت انسان، موجودی که در اثر تفکّر وتحقیق و مطالعه آثار آن مؤثر یکتا، دیده ای جهان بین پیدا نماید و با همین فرمول عنصری دیدگاهی ربّانی داشته باشد تا شبیه باری تعالی گردد.کار به فعل این و آن، رنگ این و آن، قدّ این و آن، سخن این و آن نداشته باشد، بلکه از کانال اشیاء فیزیکی ،نقبی به معدن همه آنها بزند و با جلوس در جایگاه رفیع انسانیّت به تماشا و مشاهده عالم بنشیند.

 

1.فردی را می بینیم که حرکت می کند ولی دلیل این حرکت و منشاء آن را نمیدانیم.

 

2.پاهای او را می بینیم که باعث این حرکت است و جابجا می شود، بنابراین پیکر راهم با خود به جلو می برد.

 

3.اهرم های بکار گرفته در جهت همراهی و بکار اندازی پاها را بررسی می کنیم.

 

4.تک تک اهرمها را جداگانه بررسی می نماییم.

 

5.ش قلب را در بکارگیری هر یک از اعضاء بررسی می کنیم.

 

6.ش اعضاء ریزتر اعم از قلب، مغز، سلسله اعصاب و ... را بررسی می کنیم.

 

7.ش سلولها را بررسی می کنیم و تشابه سلولی در تک تک اعضاء برایمان جالبتر می شود.

 

8.ش مولکول ها را پِی می گیریم و وحدت سلولی را تا اندازه ای درک می کنیم.

 

9.ش اتم ها و مشاهده مغز این دستگاه بظاهر ساکت و وحدت یکپارچه آنها بسیار زیبا خواهد بود.

 

10.ت کوانتومی و سرعت انگیزی این ذرّات تقریباً بنیادی را در تک تک اعضاء مشاهده می نماییم. اینجاست که از ابراز رضایت شدید و خوشحالی مُفرط می خواهیم پرواز نماییم.

 

11. هماهنگی کوانتومی ِموجی بوجود آورده که هیچ ذرّه ای از این موج خطا نمی کند و با نَفخ خود و اشاره خود و بدون اتلاف وقت، تمام دستگاه های بدن را فرماندهی می نماید و به عبارتی تمام دستگاه های بدن سرِ تسلیم و اطاعت مطلق در برابر آن فرود آورده اند و طوعاً و کرهاً عمل به دستورات وی را پذیرفته اند.

 

12.ی جلوتر می گذاریم و جلوتر. هر چه جلوتر رویم تحیّر ما بیشتر می شود و بی اختیار زمان ما هم تابع آن متبوع واحد به گردش در می آید:

 

بسم الله الرّحمن الرّحیم: بنام آنکه با موجی ،تمام جهانِ ثقل را به حرکت در آورد و این موج چنان لطیف و ظریف و شریف است که اَثقال به لحاظ این رحمت بی مثال اطاعتش را پذیرفته اند.

 

قُل هُوَ اللهُ اَحَد: ویژگی تمام این موج و فرزندانِ مولودِ او این است که تحت حکمی واحد فرمان می پذیرد و آن فرمان را القاء فیزیکی می نماید و با هر نفسی 4 حکم احیاء و اِماتِه را اجرا می نماید.

 

اللهُ صَّمَد: آنقدر فشرده و دقیق عمل می نماید که جایی، حتّی به اندازه سرسوزنی برای غیر خود نمی گذارد. و این سرعت فوق العاده جایی از فیزیک و متافیزیک نگذاشته مگر این که تابع آن متبوعند.

 لَم یَلِد وَ لَم یُولَد: تولّد و توالد مخصوص فیزیک و فرزندان فیزیک است، نه متافیزیک که نیازی به توالد ندارند.

وَ لَم یَکُن لَّهُ کُفُوًا اَحَد: چون همه جا را خودش پر نموده، ظاهر و باطن مملکتِ وجود از آن خودش می باشد.دومی وجود ندارد که با او هماورد شود.

 

لذا عزیز من، تو اینجا و آنجا را نبین که هر دستگاهی کاری ویژه انجام می دهند، و جدای از همدیگر مشغول کاری سِوای از همدیگرند؛ بلکه اینجا را ببین و حیرت نما که چگونه با تفاوت دستگاه ها و استثنایی بودن هر دستگاه، فرمانده آنان یکی بیش نیست.

 به صحرا بنگرُم صحراتِ بینُم...






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ