سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 16
کل بازدید : 109784
کل یادداشتها ها : 34
خبر مایه


چهارده پرده از حقیقت حسینی

برای سالکان حسینی و زینبی

آنان که رفتند کاری حسینی کردند و آنان که ماندند باید زینبی باشند و گرنه یزیدی اند.

شهید آوینی

 

برگرفته از سخنرانی استاد سید داوود موسوی در شب اربعین امام حسین(علیه السلام)- فروردین 1383
حال کن...

  

هو

زیبایی

نسان دائماً به دنبال زیبایی می گردد. زیبا شود، زیبا ببیند، زیبا لمس کند، زیبا به خوابد، زیبا بُخُورد، راه رفتنش زیبا باشد، خندیدنش زیبا باشد، پیکرش زیبا باشد، اطرافش همه زیبا باشند. و بالاخره هر چه او می بیند و با حواس پنجگانه احساس می نماید و هر چه که هست را زیبا دریافت نماید.

او زیبایی را در اعماق وجودش حس می کند گویی از سطح کوانتوم به بالایَش همه در حال اِدراک زیبایی هستند، گُل و یا درختی زیبا که می بیند حس او را کوانتومی می کند، حیوانی، پرنده ای زیبا می بیند همینطور.
حال کن
...

  

هو

دل

ز دست دیده و دل هر دو فریاد

آنچه از افعال و نیّات از انسان صادر می شود از کانال دل است تنها دلیل بی بدیل می تواند لطافت و رحمت مطلق باشد. و این قاعده دائماً حاکم است، زیرا فرد لطیف نمی تواند جواب رد به کسی بدهد. و یا مادری نمی تواند فرزند بد را تحویل نگیرد.

دل از بس مهربان است این همه سازگاری با افراد دارد؛ و خدای رحمان از بس مهربان است با تمام خلق عَجین است و این قاعده ای محکم است. لذا اکثر خلق از این لطافت سوء استفاده نمودند، و رحمت بی پایان او را در خواهشهای فرو زمانی به کار گرفتند.

و آن مهربان هم دائماً می فرماید:«عَلَّمَ المُدبِرُونَ کَیفَ اشتِیاقِی بِهِم فَماتُوا شُوقاً»


حال کن...

  

 

استاد سید داوود موسویهو

صدا و کلماتی هم که ما بر زبان می آوریم موجی است از دریای لایتناهی اندیشه.دریائی است بس لطیف و بزرگ و بی پایان. که غواصان تیزرو و ماجرا جویان دریائی و از خودگذشتگان بی پروابدان راه یافتند و اکتشافات بی نظیر را بنام بلند خویش ثبت نمودند...
حال کن...

  

هو

با عرض معذرت این بخش به دلایل امنیتی بر داشته می شود


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ